Nye Historien i Gaden udstillinger!

Se de nye Historien i Gaden-udstillinger om boligområderne Hvidovrebo afdeling 6 og Brøndbyøster Torv!
Fra fredag d. 29. juni kan man opleve to nye Historien i Gaden-udstillinger i Hvidovrebo’s afdeling 6 og på Brøndbyøster Torv. Udstillingerne fortæller historien om de to boligområder i Hvidovre og Brøndby.

Lokalhistorie fortalt på stedet
Historien i Gaden er Forstadsmuseets utraditionelle måde at formidle den lokale historie i Hvidovre og Brøndby på. Udstillingskonceptet formidler historien lige dér hvor den er sket, ude i byrummet, hvor man færdes til hverdag.

Forskellige steder i Hvidovrebo’s afdeling 6 eller på Brøndbyøster Torv dukker der fotos og små fortællinger frem på fortovsfliserne. Ved du f.eks. at arkitekten bag Hvidovrebo skrev en opdigtet historie om Familien Larsens liv i Hvidovrebo? Eller hvorfor højhusene på Brøndbyøster Torv er placeret lige der?
Du kan opleve udstillingen på egen hånd og når det passer dig.

Alt du skal gøre er at gå en tur i Hvidovrebo’s afdeling 6 eller rundt på Brøndbyøster Torv og følge fortovsklistermærkerne.

Har du lyst til at læse den fulde historie kan man, med sin smartphone, scanne en QR-kode på det enkelte sted. Dette leder til Forstadsmuseets hjemmeside og historien i dens fulde længde. Hvis det regner, er det på denne måde også muligt at læse alle historierne i ro og mag hjemme fra sofaen. Derudover findes der også en folder til udstillingerne som både kan hentes på hjemmesiden og hos Forstadsmuseet i Historiens Hus i Avedørelejren.