Nye åbningstider Det Mobile Museum

Det Mobile Museum får nye åbningstider! Fra oktober til april rykker det hver måned ud tre gange i stedet for to, mens det holder lukket i sommerhalvåret. Fra oktober til april er de nye åbningstider:
Kulturhuset Brønden: hver den første tirsdag i måneden kl. 13-17
Kulturhuset Kilden: hver den første onsdag i måneden kl. 13-17
Brøndbyvester Bibliotek: hver den første torsdag i måneden kl. 13-17

Oktobers udstilling er om køkkenhaver og primitive huse i Vesterled. I tiden omkring 1. Verdenskrig flyttede flere tusinde familier ud af København og købte en grund i nabokommunerne. Her byggede de et primitivt lille hus og blev selvforsynende med frugt og grønt. Disse kvarterer blev siden til forstædernes parcelhus- og villakvarterer. I Brøndby skete denne udvikling, da Vesterled udstykkedes i 1920. Her fik nytilflytternes køkkenhaver afgørende betydning for familiens tilværelse, og ofte havde de også kaniner, høns og gæs – sågar ind imellem også grise, heste og køer!