Historievognen

Forstadsmuseets nye udstillingsvogn – Historievognen – ruller ud med en udstilling om rytterskolerne i Hvidovre og Brøndbyøster i efteråret 2024. I første omgang vil du kunne finde udstillingen ved Hvidovre Rytterskole. Udstillingen fortæller om rytterskolerne, og dengang de blev bygget i 1720’erne og om Hvidovre Rytterskole igennem tiden. Udstillingen kan ses døgnet rundt. I december vil Historievognen stå på græsplænen foran Politiskolen i Brøndbyøster Landsby, hvor den fortæller historien om Brøndbyøster Rytterskole.

Historievognen er Forstadsmuseets helt nye og sidste skud på stammen af Historien i Gaden. Med jævne mellemrum vil du kunne finde den ude i bybilledet, hvor den med en udstilling i vognen fortæller historien om lige præcis det sted, du står.

Tid og sted:
Fra 5. oktober til 8. november Hvidovre Rytterskole, Hvidovre Kirkeplads 1, Hvidovre