Historier i Højhuset

Oplev et af Brøndby Strands ikoniske højhuse, inden det forsvinder, og mød bl.a. kunstneren Martin Bigum, musikeren Isam B. og politikeren Mattias Tesfaye! 5 af Brøndby Strands 12 ikoniske højhuse står for at skulle rives ned pga. miljøgiften PCB, og Forstadsmuseet og Brøndby Strand Projektet byder derfor i maj måned på særarrangementer og pop-up udstilling i højhuset Albjergparken 1.

Program og åbningstider

5. maj 2019 kl. 12-15 Pop-up udstilling

Se pop-up udstilling om Brøndby Strands højhuse og fotoudstillingen Hele verden lige her, få en  snak med en af beboerne og kom op og se udsigten fra 15. sal.

Fri entré

Sted: Følg skiltene til Albjergparken 1 fra Brønden, Brøndby Strand Centrum 60, Brøndby Strand

UDSOLGT 8.maj 2019 kl. 18.30-20.30 Foredrag med Isam B

Mød Outlandish-sangeren og Brøndby Strand-drengen Isam B til en tur down memory lane.

Billetter: Begrænset antal efter først til mølle på oplevbrondby.dk

Mødested: Udenfor Kulturhuset Brønden, Brøndby Strand Centrum 60, Brøndby Strand

UDSOLGT 15. maj 2019 Foredrag med Mattias Tesfaye

Mød politikeren Mattias Tesfaye og hør om hans lige dele fascination og mystificering af højhusene.

19. maj 2019 kl. 12-15 Pop-up udstilling

Se pop-up udstilling om Brøndby Strands højhuse og fotoudstillingen Hele verden lige her, få en snak med en af beboerne og kom op og se udsigten fra 15. sal.

Fri entré

UDSOLGT 20.maj 2019 Historien om Brøndby Strands højhuse

Kom med når museumsinspektør Lisbeth Hollensen fortæller og viser film om højhusenes historie.

22. maj 2019 kl. 18.30-20.30 Foredrag med Martin Bigum

Mød kunstneren Martin Bigum og hør om hans barndoms Brøndby Strand og kunstnerliv

UDSOLGT 27. maj 2019 Historien om Brøndby Strands højhuse

UDSOLGT 29.maj 2019 kl. 18.30-20.30 Foredrag med Martin Bigum