“Drømme i beton” på Historiske Dage

I weekenden 18./19. marts løber Historiske Dage af stablen i Øksnehallen, og Forstadsmuseet deltager igen.

“Drømme i beton” er titlen på vores udstilling på Historiske Dage, hvor du kan besøge en lejlighed ind i Brøndby Strand Parkerne, som den kunne være indrettet i 1970’erne. Tip en 13’er, prøv lykkehjulet og få svar på, hvad drømmene bag de store byggerier som Brøndby Strand og Avedøre Stationsby var. Desuden optræder Lisbeth Hollensen og Bitten Larsen fra Forstadsmuseet på Blå Scenen søndag kl. 11 sammen med Mads Birgens fra COBE arkitekter. Vi skal se på både fortidens og fremtidens Brøndby Strand.

Smag og køb lokale øl fra forstæderne, og se om ikke et af de fine postkort eller udstillingsplakaten frister.

Historiske Dage er historiens svar på Bogforum, og du kan møde engagerede medarbejdere og medlemmer fra museer, historiske foreninger og forlag og hører optrædener på de fem scener. Det er kræs for den historieinteresserede!

Se det fulde program og køb billet her.