Børnerundvisninger i vinterferien

Put ungerne i en flyverdragt og tag med Forstadsmuseet på opdagelse i jeres lokalområde! I uge 7 og uge 8 afholder vi to spændende børnerundvisninger, hvor ungerne kan få lov til at lege sig igennem deres lokale historie.

Soldaterliv i Avedørelejren
Den første rundvisning er onsdag d. 14. februar kl. 10 og handler om livet i soldaterlejren i Avedøre. Kom og vær med når vi skal finde ud af hvad de gamle bygninger i Avedørelejren har været brugt til og hvordan livet som soldat var for 100 år siden. Undervejs skal vi lege soldaterlege og så kan turen kombineres med et besøg på Cirkusmuseet, der også har mange spændende aktiviteter i uge 7!

Dato og tid: Onsdag d. 14. februar 2024 kl. 10.00
Mødested: Foran Hovedporten 1, 2650 Hvidovre.
Varighed: ca. 45 min.
Aldersgruppe: 5-10 år, men alle er velkomne.
Turen er gratis, men kræver tilmelding. Skriv en mail til forstadsmuseet@forstadsmuseet.dk.

Barn i Brøndbyøster i gamle dage
Onsdag d. 21. februar kl. 10 kan I komme med rundt i Brøndbyøster Landsby og høre om livet for 100 år siden. Vi skal høre om drengen Ejnar der boede i landsbyen og høre om hans liv og hverdag. Undervejs skal vi også prøve at lege nogle af de lege som Ejnar og hans venner legede dengang man hverken havde tv eller IPad.

Dato og tid: Onsdag d. 21. februar 2024 kl. 10.00
Mødested: Den lille park ved krydset Vestre Gade/Park Allé
Varighed: ca. 45 min.
Aldersgruppe: 5-10 år, men alle er velkomne.