Cykeltur på Vestvolden – Københavns Befæstningsdag 2018

Cykeltur på Vestvolden - Københavns Befæstningsdag 2018

søn d. 30. sep 2018

Søndag d. 30/9-2018 afholdes der igen Københavns Befæstningsdag!

I denne forbindelse afholdes der flere arrangementer rundt omkring på Vestvoldens anlæg på dagen.

Guidet cykeltur på Vestvolden
Er du interesseret i Vestvoldens historie og frisk på en cykeltur, er der mulighed for at tage på en spændende guidet tur langs volden med museumsinspektør Lisbeth Hollensen fra Forstadsmuseet, i forbindelse med Københavns Befæstningsdag. På turen vil du bl.a. opleve normalt utilgængelige bygninger som Horsedammens Fredskrudtmagasin. Turen går også forbi det store røde artillerimagasin, der er det eneste bevarede af sin slags på Vestvolden.

Tid: Kl. 11-13

Længde: Turen foregår på cykel, og strækningen fra Vestvolden v. Roskildevej til Avedøre er ca. 5 km.

Pris: Gratis – og ingen tilmelding! Det er bare at møde op!

Varighed: 120 min.

Arr.: Forstadsmuseet

Sted: Voldstien lige syd for Roskildevej, 2605 Brøndby. Slut ved landminebarakken i Avedøre.