Københavns Befæstningsdag Rundvisning på cykel langs Vestvolden

Cykelgangbroen over Roskildevej ved Vestvolden

Vestvolden lige syd for Roskildevej

Brøndby

Tag med museumsinspektør Lisbeth Hollensen på en spændende tur langs Vestvolden fra Brøndby til Avedøre. Turen starter på voldstien lige syd for Roskildevej i Brøndby. Herfra vil turen bl.a. gå rundt til bygningerne omkring Horsedammen: Vibeholm Batteri, Glostrup Militærstation og det store røde artillerimagasin, som til daglig er utilgængeligt for offentligheden. Artillerimagasinet er det eneste bevarede af sin slags ud af de oprindeligt ni på Vestvolden. Vi kommer også en tur igennem den store poterne, der fører ned til dobbeltkaponierens imponerende bygningsværk. Herefter vil turen gå til Avedøre, og undervejs vil du høre fortællingen om Vestvoldens historie og se det unikke bygningsværks konstruktion. Turen slutter ved den røde barak i Avedøre, hvor der kan købes let forplejning.

Længde: Turen foregår på cykel, og strækningen fra Vestvolden v. Roskildevej til Avedøre er ca. 5 km.
Pris: Gratis
Varighed: 120 min.
Arr.: Forstadsmuseet
Sted: Voldstien lige syd for Roskildevej, 2605 Brøndby. Slut ved landminebarakken i Avedøre.