Nye udstillinger i Brøndby Strand og Avedøre Stationsby

D. 10. og 11. august åbnede Forstadsmuseet hele to nye Historien i Gaden-udstillinger – en i Avedøre Stationsby og en i Brøndby Strand Parkerne. Begge udstillinger hedder “Bygget af Velfærd” og fortæller historien om de to byer og deres mægtige byggerier. Udstillingerne er fortovsklistermærkeudstillinger. Start på Avedøre Station eller Brøndby Strand Station og følg klistermærkerne rundt i Avedøre Stationsby eller Brøndby Strand Parkerne og få historierne om Store Hus, Esplanadeparken og meget mere! På klistermærkerne kan du scanne QR-coderne med din smartphone og få fortællingen om lige præcis dét sted, du står! Vidste du f.eks. ,at man reklamerede for Store Hus som …”en lækkerbisken for en enlig med et enkelt barn”, eller at der skulle have ligget en mælkebar i Esplanadeparken?

Udstillingerne blev åbnet af Brøndby og Hvidovres to borgmestre, Kent Magelund og Helle Adelborg og derefter var der rundvisning rundt i udstillingerne med museumsinspektør Katrine Huusom som guide.

God tur!