Forstadsmuseets Skoletjeneste

Forstadsmuseet tilbyder som noget helt nyt en skoletjeneste med historieundervisning i autentiske rammer! Skoletjenesten er helt nyåbnet og foreløbig har Forstadsmuseet to undervisningstilbud på programmet, begge udviklet i samarbejde med to lærere fra Brøndbyøster Skole. Undervisningen foregår dér, hvor historien er sket og hedder “1657-1160: Da svensken plyndrede” og “I skyggen af 1. Verdenskrig”, hvor eleverne lærer om henholdsvis svenskekrigene i 1600-tallet med udgangspunkt i, hvad der skete i Brøndbyøster Landsby samt Danmark under 1. Verdenskrig på Vestvolden. Tilbuddene er henvendt til 4.-7. klasse og kan bruges som eksternt læringsmiljø i den Åbne Skole. Hvert forløb koster 500,- og varer 1½ time. Se mere her.