Forstadsmuseet søger en barselsvikar

Forstadsmuseet søger en barselsvikar på deltid til stillingen som museumsinspektør med ansvar for museets skoletjeneste. Vedkommende vil også skulle arbejde med anden formidling og SoMe. Vi søger en kandidat i historie, etnologi eller anden relevant museumsfaglig baggrund.

Forstadsmuseet er ikke et traditionelt museum med faste udstillingslokaler. I stedet arbejder vi med at formidle historien, der hvor den har fundet sted. Undervisningen hos Forstadsmuseets Skoletjeneste finder derfor sted i det offentlige rum, og du vil skulle undervise udendørs hele året rundt. Alle vores undervisningsforløb er udviklet i tæt samarbejde med de lokale skoler og lærere, som du også skal samarbejde med.

Som ansvarlig for skoletjenesten vil du også skulle varetage booking af forløb, kontakt til skolerne, PR for skoletjenesten, deltage i læringsfestivaller m.m.

Du kommer også til at arbejde med museets SoMe-profil og stå for løbende opslag.

Som person skal du være glad for at undervise og formidle, være struktureret og kunne arbejde med programmerne InDesign og Photoshop.

Jobbet kræver også en vis fleksibilitet, da vi har mangeartede opgaver lige fra udstillingsudvikling til salg af popcorn til det årlige julemarked. Vi løfter i flok, så du skal være klar til at tage fat. Kørekort er en fordel, da vi har mange opgaver ud af huset.

Forstadsmuseet er et kulturhistorisk museum, der dækker Brøndby og Hvidovre Kommuner. Du vil blive ansat i Brøndby Kommune, og dine arbejdsopgaver vil blive tilknyttet Brøndby Kommune.

Der er tale om en midlertidig årsagsbestemt stilling med tiltrædelse 14. april 2020. Løn efter gældende overenskomst.Stillingen er på 22 timer ugentligt med periodevis merarbejde (og afspadsering).

Ansøgningsfrist: 17. februar 2020 kl. 12.

Yderligere information
Kontakt museumsinspektør Lisbeth Hollensen, Forstadsmuseet, tlf. 61916812, lihol@brondby.dk

SØG STILLINGEN HER