Barselsvikar

Forstadsmuseet i Brøndby søger en stærk formidler til et barselsvikariat.

Forstadsmuseet i Brøndby søger en stærk formidler til et barselsvikariat

Forstadsmuseet søger en barselsvikar til stillingen som museumsinspektør med ansvar for museets skoletjeneste. Vedkommende vil også skulle arbejde med anden formidling som udstillinger under vores koncept Historien i Gaden og SoMe. Vi søger en kandidat i historie, etnologi eller anden relevant museums- eller formidlingsfaglig baggrund.

Forstadsmuseet er ikke et traditionelt museum med faste udstillingslokaler. I stedet arbejder vi med at formidle historien, der hvor den har fundet sted.

Om jobbet

• Undervisningen hos Forstadsmuseets Skoletjeneste finder derfor sted i det offentlige rum, og du vil skulle undervise udendørs hele året rundt. Alle vores undervisningsforløb er udviklet i tæt samarbejde med de lokale skoler og lærere, som du også skal samarbejde med.
  • Som ansvarlig for skoletjenesten vil du også skulle varetage booking af forløb, kontakt til skolerne, deltage i læringsfestivaller m.m.
  • Du kommer også til at arbejde med PR og kommunikation af museet og dets aktiviteter. Bla. via opslag på SoMe, website, mm.
  • Du skal også medvirke i planlægningen og udførelsen af forskellige arrangementer som Brøndby Kulturnat, Befæstningsdagen, julemarked, ferieaktiviteter m.m.

Som person skal du være glad for at undervise og formidle, være struktureret og kunne arbejde med programmerne InDesign og Photoshop.

Jobbet kræver også en vis fleksibilitet, da vi har mangeartede opgaver lige fra udstillingsudvikling til salg af popcorn til det årlige julemarked. Vi løfter i flok, så du skal være klar til at tage fat. Kørekort er en fordel, da vi har mange opgaver ud af huset.

Forstadsmuseet er et kulturhistorisk museum, der dækker Brøndby og Hvidovre Kommuner. Du vil blive ansat i Brøndby Kommune, og dine arbejdsopgaver vil blive tilknyttet Brøndby Kommune. Mandag og tirsdag vil du skulle være på kontoret i Kulturhuset Brønden i Brøndby Strand sammen med museumsinspektør Lisbeth Hollensen, mens resten af ugen er du på selve Forstadsmuseet.

Der er tale om en midlertidig årsagsbestemt stilling med tiltrædelse 1. maj 2022. Løn efter gældende overenskomst. Stillingen er på 25 timer ugentligt, og man skal regne med, at arbejdstiden kan ligge uden for normal arbejdstid, samt at der vil være periodevis merarbejde (og afspadsering).

Løn og ansættelsesforhold fastsættes efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn.

Har du spørgsmål til stillingen, eller vil du vide mere, kan du kontakte museumsinspektør på Forstadsmuseet, Lisbeth Hollensen, tlf. 61916812 eller lihol@brondby.dk

Ansøgningsfrist d. 28. februar 2022.

Ansøg her