AFLYST! Københavns Befæstningsdag – Den Spanske Syge på Vestvolden

Den Røde Barak på Vestvolden

Vestvolden, 100 meter fra Avedøre Tværvej

Hvidovre

Københavns Befæstningsdag er desværre aflyst grundet den nuværende situation med corona. Vi satser på at være stærkt tilbage i 2021!

Deltag i et spændende og sjovt rollespil for de 5-12-årige. Året er 1918, og den spanske syge hærger landet. I Avedørelejren er halvdelen af soldaterne syge og hvis flere får den frygtede influenza, er chancerne store, for at fjenden kan overmande kasernen.

På Vestvolden har en videnskabsmand fundet kurren mod den frygtede sygdom, men han vil kun sælge sin vaccine til den højestbydende. I kampen for at narre opskriften fra videnskabsmanden, så vaccinen ikke kommer i de forkerte hænder, vil du blive mødt af en række sjove og spændende udfordringer og opgaver, når soldater, kloge koner, læger og mange flere vil bemande Vestvolden.

Let forplejning kan købes ved startstedet.

Tid: Kl. 10-15 (der er rullende starter og sidste start er kl. 14)

Startsted: Den røde barak på Vestvolden, 150 m. fra Avedøre Tværvej i Hvidovre.

Varighed: Det tager ca. 60 min. at gennemføre spillet.

Pris: Gratis.

Sted: Spillet foregår i terrænet på Vestvolden, så husk praktisk fodtøj.

Arrangører: Forstadsmuseet, Avedøre Bibliotek, God fritid til alle – børn og unge, Lokalhistorisk Selskab, m.fl.