Historier i Højhuset Pop-up udstilling om Brøndby Strands højhuse

søn d. 19. maj 2019

12:00 - 15:00

Åben højhuslejlighed! Besøg højhuslejligheden og se pop-up udstilling om Brøndby Strands højhuse og fotoudstillingen Hele verden lige her, få en snak med en af beboerne og kom op og se udsigten fra 15. sal!

Adresse:  Albjergparken 1, 1. sal, lejlighed 4. Følg skiltene fra Kulturhuset Brønden, Brøndby Strand Centrum 60 til højhuset.

Fri entré

Pop-up udstillingen fortæller historien om Brøndby Strands højhuse og viser smukke fotos af de ikoniske bygninger fra dengang de var helt nybyggede, mens fotoudstillingen Hele verden lige her skildrer livet i Brøndby Strand, som børn og unge oplever det. Særligt karakteristisk for motiverne er de kulturmøder, der er kendetegnende for området. På den måde viser billederne én del af det danske samfund set gennem et barns øjne.

Historier i Højhuset

Udstillingerne er en del af arrangementsrækken Historier i Højhuset. Fem af Brøndby Strands ikoniske højhuse skal rives ned pga. miljøgiften pcb, og et stykke Danmarkshistorie er på vej væk. Med Historier i Højhuset sætter Forstadsmuseet og HP4 i maj måned fokus på det levede liv, historien og kulturen i Brøndby Strand, hvor man kan opleve 6 spændende fortællinger og en mindre pop-up udstilling om og fra Brøndby Strands højhuse. Mød bl.a. kunstneren Martin Bigum, politikeren Mattias Tesfaye og musikeren Isam B.

Hvert foredrag starter med en mindre rundvisning i Brøndby Strand, hvorefter selve arrangementerne finder sted i en af de fraflyttede lejligheder i højhuset Albjergparken 1, som er et af de højhuse, der skal rives ned. Man har derfor lige nu en eksklusiv chance for at opleve et stykke dansk arkitekturhistorie på vej væk, og til hvert arrangement er der også mulighed for at komme op på 15. sal og nyde den unikke udsigt ned over Køge Bugt og ind mod byen!