UDSOLGT Historier i Højhuset Foredrag med Mattias Tesfaye

ons d. 15. maj 2019

UDSOLGT

Mød politikeren Mattias Tesfaye til et eksklusivt foredrag og hør om hans lige dele fascination og mystificering af Brøndby Strands højhuse.

Billetter: Begrænset antal efter først til mølle på oplevbrondby.dk
Mødested: Udenfor Kulturhuset Brønden, Brøndby Strand Centrum 60, Brøndby Strand

“Som barn boede min mormor i det store hus i Avedøre. Derfra kunne vi se højhusene i Brøndby Strand. Jeg havde aldrig været inde i lejlighederne, men forestillede mig, at det måtte være et område ligesom jeg havde set i filmene fra New York. Jeg tror alle på Vestegnen har et lignende forhold til højhusene. En blanding af fascination og mystik.”

Historier i Højhuset

Foredraget er en del af arrangementsrækken Historier i Højhuset. Fem af Brøndby Strands ikoniske højhuse skal rives ned pga. miljøgiften pcb, og et stykke Danmarkshistorie er på vej væk. Med Historier i Højhuset sætter Forstadsmuseet og HP4 i maj måned fokus på det levede liv, historien og kulturen i Brøndby Strand, hvor man kan opleve 6 spændende fortællinger og en mindre pop-up udstilling om og fra Brøndby Strands højhuse. Mød bl.a. kunstneren Martin Bigum, politikeren Mattias Tesfaye og musikeren Isam B.

Hvert foredrag starter med en mindre rundvisning i Brøndby Strand, hvorefter selve arrangementerne finder sted i en af de fraflyttede lejligheder i højhuset Albjergparken 1, som er et af de højhuse, der skal rives ned. Man har derfor lige nu en eksklusiv chance for at opleve et stykke dansk arkitekturhistorie på vej væk, og til hvert arrangement er der også mulighed for at komme op på 15. sal og nyde den unikke udsigt ned over Køge Bugt og ind mod byen!