“Heksen på volden” – Københavns Befæstningsdag 2018

Vestvolden for enden af Avedøre Tværvej

Avedøre Tværvej

2650 Hvidovre

Søndag d. 30/9-2018 afholdes der igen Københavns Befæstningsdag!

I denne forbindelse afholdes der flere arrangementer rundt omkring på Vestvoldens anlæg på dagen.

Rollespillet “Heksen på Volden”

Deltag i et spændende og sjovt rollespil for de 5-12 årige. Året er 1918, og man er begyndt at eksperimentere med heksekunster mod en eventuel fjende. En af heksene har vist sig at være på fjendens side, og hun er begyndt at forhekse de danske soldater. En eliksir til at ophæve forbandelserne skal findes, inden det er for sent. Du bliver mødt af en række sjove og spændende udfordringer undervejs i jagten på eliksiren, hvor forheksede soldater, hekse, gøglere og meget mere vil bemande Vestvolden.

Let forplejning kan købes ved startstedet.

Tid: Kl. 10-14 (der er rullende starter og sidste start er kl. 14)

Startsted: Den røde barak på Vestvolden, 150 m. fra Avedøre Tværvej i Hvidovre.

Varighed: Det tager ca. 60 min. at gennemføre spillet.

Pris: Gratis.

Sted: Spillet foregår i terrænet på Vestvolden, så husk praktisk fodtøj.

Parkering: Ved Quark-centeret

Arrangører: Forstadsmuseet, Quark Centret, God fritid for alle, Brøndby Produktionshøjskole, Avedøre Bibliotek, Lokalhistorisk Selskab.