Foredrag om Vestvolden i Brøndby

Kulturhuset Kilden

Nygårds Pl. 31,

2605 Brøndby

Tag med Lisbeth Hollensen fra Forstadsmuseet tilbage i tiden og hør om Brøndby og Vestvolden under 1. Verdenskrig.

Som et cirkelslag rundt om København ligger Københavns Befæstning, opført mod et frygtet tysk angreb på hovedstaden. Vestvolden er med sit 13 kilometer lange voldanlæg den største del af befæstningsringen. Den blev bygget 1888-1892. Et kæmpe bygningsværk med 2000 mand ansat! Kom og hør Lisbeth Hollensen fra Forstadsmuseet fortælle om opførelsen af Vestvolden, hvor flere hundrede voldbisser blev bosat i Brøndby, men også om tiden under 1. Verdenskrig 1914-18, hvor omkring 50.000 soldater blev udskrevet til at være på Københavns Befæstning, og hvor flere hundreder af dem blev indkvarteret i Brøndby.
Der vil være en pause, hvor der serveres kaffe og kage.

Arrangementet er lavet i samarbejde med Brøndby Bibliotekerne og Kulturhuset Kilden. Billetter kan købes her for 30,-