Årets første fyraftensrundvisning: Hvidovres historie fra oldtid til nutid fortalt gennem Hvidovregitteret

tors d. 06. apr 2017

Hvidovre Torv

Hvidovre

TUREN ER FULDT BOOKET!

Igen i år inviterer Forstadsmuseet og Hvidovre Lokalhistoriske Selskab på gratis fyraftensrundvisninger. Den første går rundt om Hvidovregitteret på Hvidovre Torv. Det monumentale smedejernsgitter fortæller både Danmarks- og Hvidovrehistorie i sine billedfelter, og torvet selv fortæller med sin anlægshistorie og sine omgivelser om tilblivelsen af forstaden Hvidovre. Undervejs på turen rundt fortæller Museumschef Poul Sverrild historien.

Tilmelding:
Der er plads til 30 deltagere på turen. Turen er gratis, men kræver tilmelding til Forstadsmuseet på tlf. 36 49 00 30 eller mail: forstadsmuseet@forstadsmuseet.dk