Årets bil 1969-2019: Familien Danmark på hjul

Entré

Voksne: 90 kr.

Børn og unge u. 18: Gratis

Gruppebillet (min 15 voksne): 70 kr.

Kombi-billet til Cirkusmuseet og Familien Danmark på Hjul: 120,-

Gratis med: Ledsagerkort, ICOM-kort, ODM-kort

Booking af rundvisning

Forstadsmuseet i Hvidovre

Mail: forstadsmuseet@forstadsmuseet.dk

Rundvisning med guide (max 25 personer pr. guide): 600 kr. plus entré

Rundvisning af skoleklasser: 500 kr.

Filmbyen 30-32

2650 Hvidovre

Se placering på Google Maps her

Der er parkering ved indgangen i Filmbyen og på Alarmpladsen i Avedørelejren.

Offentlig transport

Med offentlig transport fra København:
Bus nr. 1 A i retning Avedøre St. stopper ved Avedørelejren cirka 300 meter fra udstillingen.

S-tog linie A og bus nr. 133 kører til Avedøre St. der ligger cirka 20 minutters gang fra udstillingen.

Find evt. vej med Rejseplanen eller DOT

Butik og Webshop

I vores museumsbutik finder du alt, hvad bilhjertet begærer: Plakater med alle Årets Biler, t-shirts med tryk, udstillingsmagasinet, broderipuder, legetøjsbiler, vaskeskind, terninger til forruden og en masse andre oplagte gaveidéer til både små og store bilentusiaster.
De samme varer kan købes i vores webshop, som du finder her.

Café

I vores hyggelig café kan du tanke hele familien op med alt fra lækre hotdogs, Hansen is, Søbogaard saft og limonade, kaffe, øl, slik og diverse snacks. Vi vægter økologi og bæredygtighed i vores sortiment.

Legeområdet

Vores legerum byder på sjove aktiviteter for hele familien. Her kan I bygge fremtidens bil i LEGO, pakke en kuffert til bilferie i tre forskellige årtier og teste, hvilket transportmiddel I hver især minder mest om.

Et banebrydende samarbejde mellem to museer

Udstillingen er blevet til i et unikt samarbejde mellem to museer i hver sin ende af landet, Viborg Museum og Forstadsmuseet i Hvidovre, der i fælles iver og engagement ønsker at fortælle Danmarkshistorien, som den ser ud fra førersædet i Årets Bil.

”Det er en stor fordel, at udstillingen om Årets Bil kan opleves i både Jylland og hovedstaden. Når vi tager fat i et stykke historie, der ikke er lokalt betinget, men har landsdækkende interesse, gør vi det på denne måde lettere for gæsterne at opleve udstillingen”, pointerer de to museumschefer, Brian Wiborg fra Viborg Museum og Anja Olsen fra Forstadsmuseet i Hvidovre.

Sponsorer

Udstillingen Familien Danmark på Hjul – Årets Bil 1969-2019 er blevet til med hjælp fra en række sponsorer. Viborg Museum og Forstadsmuseet i Hvidovre takker af hjertet alle de sponsorer, der har gjort udstillingen mulig.

Hovedsponsorer

Quickpot