Fyraftensrundvisninger i 2017

Hvidovre Lokalhistoriske Selskab og Forstadsmuseet byder igen i år på fyraftensrundvisninger. Som hidtil er turene gratis og starter kl. 17. Tilmelding og datoer vil blive meddelt i Hvidovre Avis og på Forstadsmuseets hjemmeside senere, men her får I allerede nu en lille teaser om, hvad fyraftensrundvisningerne i 2017 byder på. Vel mødt!

April kl. 17 – Hvidovres historie fra oldtid til nutid fortalt gennem Hvidovregitteret på Hvidovre Torv.

Maj kl. 17 – Strandmarkskvarterets historie – fra englodder til liebhavervillaer.

Juni kl. 17 – Den Grønne Plan. En cykeltur der bl.a. kommer forbi Holmegårdens have, der var forbillede for Frederiksberg Have og Søndermarken.

Juli kl. 17 – Brøndbyøster Landsby. Historien om dengang svenskerne ville erobre Danmark og plyndrede Brøndbyøster Landsby.

August kl. 17 – Hvidovrevej: fra Brostykkevej – Menelaos Boulevard. Glemte butikker og skjulte fabrikker.

September kl. 17 – Risbjergkvarteret. Historier om Hvidovres forvandling fra landsby til forstad.