Fyraftensrundvisning – cykeltur til grønne områder

Vidste du, at Holmegårdens have var forbillede for Frederiksberg Have og Søndermarken? At Rebæk Sø en gang var en grusgrav, og at Brøndbyskovens areal oprindeligt skulle have været et stort boligområde? Få svar på det og meget mere, når juni måneds fyraftensrundvisning kommer rundt til mange af de grønne områder, vi har – og som vi kunne have haft(!) – i Brøndby og Hvidovre. Turen er en cykeltur, som tager udgangspunkt i en lille grøn bog fra 1936 kaldet “Københavnsegnens grønne Omraader”, der havde til formål at sikre de grønne områder i København og omegn. Mange af forslagene blev realiseret, hvilket vi her 80 år efter stadig kan nyde godt af, mens andre gik tabt i jordspekulation og infrastruktur.

Turen er gratis, men kræver tilmelding på forstadsmuseet@forstadsmuseet.dk eller 36490030. Der er plads til 30 deltagere.

Tid og sted:

1. juni kl. 17-18.30. Cykelturen starter ved Busholdepladsen ved Hvidovre Station og slutter på Vestvolden. Husk cykel!