Da Brøndby Strand voksede frem

Kom til foredrag om Brøndby Strands udvikling – fra sommerhusland, gartnerier og lange badebroer til villaområder, boligblokke og strandpark. Gammel Køge Landevej har været her hele tiden. Lokalhistorisk forening for Brøndby Strand har inviteret Lisbeth Hollensen fra Forstadsmuseet til at komme og fortælle og vise billeder fra Brøndby Strand igennem tiderne.

Den store udvikling skete i løbet af 100 år. I første halvdel af 1900-tallet var Brøndby Strand mest landbrug og sommerhuse, men derefter begyndte parcelhusene også at komme. Den store udbygning kom først i halvfjerdserne, da de store etageboliger og højhuse blev bygget, og S-toget kom.

Foredraget finder sted d. 23. januar kl. 19 i Kulturhuset Brønden, Brøndby Strand Centrum 60, 2660 Brøndby Strand. Gratis adgang. Arrangeret af Lokalhistorisk forening for Brøndby Strand.