Spillet om Hvidovre

Spil Spillet om Hvidovre og lav om på Hvidovres historie!

Spillet om Hvidovre er et spil til familien, der handler om Hvidovres historie i starten af 1900-tallet. Hvad skete der i Hvidovre dengang? Hvordan så her ud? Og hvem boede her? Udstyret med en spillebog foregår spillet på Hvidovre Torv og i Hvidovregade, hvor I bliver sendt tilbage i tiden. Undervejs vil I skulle løse opgaver og gåder, tage stilling til vigtige dilemmaer og opleve de konsekvenser som jeres valg får for Hvidovres historie og udvikling. På den måde vil I skulle spille jer vej rundt til steder, der har en historisk betydning for Hvidovre udvikling. En sjov og lærerig udfordring.

Spilles som et hold og henvender sig til familier med børn i alderen fra 10 år. Spillets varighed er ca. 45 minutter til 1 time.

Spillebogen er gratis og kan hentes på Forstadsmuseet i museets åbningstid eller på Hvidovre Hovedbibliotek i bibliotekets åbningstid.