Spil spillet om Hvidovre og lav om på Hvidovres historie!

tors d. 19. okt 2017

Rytterskolen

Hvidovre Kirkeplads 1

Hvidovre

I uge 42 inviterer Forstadsmuseet familier til gratis at prøve kræfter med vores nye dilemmaspil, som blander leg, gåder, bevægelse og hvidovrehistorie. Igennem spillet bliver I sendt på en tidsrejse tilbage den gang Hvidovre var en landsby. Herfra bevæger I jer igennem tiden og igennem Hvidovres historie, hvor I undervejs vil skulle løse opgaver og gåder, tage stilling til vigtige dilemmaer og opleve de konsekvenser som jeres valg får for Hvidovres historie og udvikling. ”Vi er inspireret af de escape rooms, der efterhånden findes en del af i København, og har udviklet et spil, der skal spilles ude i virkeligheden. Her vil familier skulle spille sig vej rundt til steder, der har en historisk betydning for Hvidovre udvikling. Det bliver en sjov og lærerig udfordring” lover Museumschef, Anja Olsen.

Spilles som et hold og henvender sig til familier med børn i alderen fra 8 år. Spillets varighed er ca. 45 minutter til 1 time.

Spillet tager sit udgangspunkt ved Hvidovre Torv, men spillebogen skal hentes i uge 42 mandag til fredag kl. 13-17 på Rytterskolen, Kirke plads 1, 2650 Hvidovre eller hele uge 42 på Hovedbiblioteket, Hvidovrevej 280, 2650 Hvidovre i bibliotekets åbningstid.