Det Mobile Museum

Kulturhuset Kilden

Nygårds Pl. 31,

2605 Brøndby

Det Mobile Museum i september byder på en fin lille udstilling om vores smukke rådhus. Brøndby Rådhus blev indviet i 1959, tegnet af den kendte arkitekt Svenn Eske Kristensen og beskrevet som en jævn, smuk frakke om en beskeden og velfungerende bygning.

Du kan møde Det Mobile Museum hver den første onsdag i måneden (på nær juli og december) kl. 13-17 på Kilden i Brøndbyøster.

I månederne februar, april, juni, september og november kan du møde det hver den første tirsdag kl. 13-17 i Kulturhuset Brønden, mens det er at finde på Brøndbyvester Bibliotek hver den første torsdag kl. 13-17 i månederne januar, marts, maj, august og oktober.

Her vil du kunne se en ny mindre udstilling om et stykke Brøndby historie, få Historien i Gaden foldere og få en snak med museumsinspektør Lisbeth Hollensen.

Har du en skat?

Ligger du inde med en gammel skat fra Brøndby – f.eks. Brøndby-fotos, postkort eller dokumenter – er du velkommen til at komme forbi og vise det frem. Vi tager meget gerne en snak og indlemmer måske din genstand i vores samling.

Historien i Gaden i Brøndby

Det Mobile Museum er Historien i Gaden i Brøndby. Historien i Gaden er en del af Forstadsmuseets formidlingsarbejde, der fortæller historien dér, hvor borgerne færdes.

Nu kan du møde Brøndbys historie, når du alligevel besøger kommunens kulturhuse og bibliotek.